مقالات آرشیو خبر ها
بانوی پیر از خواب غفلت بیدار شو !

بانوی پیر از خواب غفلت بیدار شو !

بیانکونری با روحیه ای بالا برای رویارویی با جنوا در روز یکشنبه آماده شده بود، چرا که شاگردان مکس آلگری با برد چند روز پیش در مقابل سویا صعود خود را به مرحله ی حذفی لیگ قهرمانان مسجل کرده بودند.

 

حالا که صعود به مرحله ی بعد حتمی شده بود، مکس آلگری و بازیکنان به خوبی آگاه بودند که تا سال جدید میلادی می توانند بر روی لیگ داخلی تمرکز کنند.

 

سرمربی در کنفرانس خبری پیش از بازی گفته بود:

 

از الان تا ماه مارس باید هوشیار باشیم و تمرکز ما تماماً بر روی سری آ خواهد بود. در حال حاضر لیگ تنها اهمیت دارد و نباید رقابت های داخلی را قراموش کنیم.

 

آلگری در کنار این صحبت ها به شاگردانش در مورد حریفی که شش دیدار خانگی قبلی خود در فصل 2017‐2016 را واگذار نکرده بود هشدار داده بود:

 

نتیجه گرفتن در ماراتسی همواره دشوار بوده است. 

 

تنها 29 دقیقه ابتدایی بازی کافی بود که تیم جنوا بیانکونری را بهت زده کند و با دو گل جیووانی سیمونه و گل به خودی الکس ساندرو از رقیب قدرتمند خود پیش افتد. این چنین بود که ایوان یوریچ سرمربی کرکس ها به شاگردانش آموخته بود که چگونه مهمان خود را آشفته و درمانده کنند و با تاکتیک های خود بازیکنان یووه را در عقب زمین خودشان نگه دارد و اجازه حرکت رو به جلو به آن ها ندهد.

 

بر اساس گزارش Whoscored.com یووه در ادامه توانست مالکیت توپ را کنترل کند و آن را به 65/1 درصد در پایان بازی رساند. با این حال در طول بازی نمی توانست دروازه ی حریف را باز کند. همچنین، آمار هواسکورد نشان می دهد که قهرمان سری آ در تمام بازی تنها دو شوت به سمت چارچوب حریف داشته است.

 

آخرین بازی که یوونتوس در نیمه اول سه گل از حریف خود عقب افتاده بود به اکتبر 2005 برمی گشت که میلان توانسته بود در نیمه اول سه گل وارد دروازه بیانکونری کند. در نهایت آن دیدار با نتیجه 3‐1 به پایان رسید و این اولین بازی بیانکونری پس از 11 سال بود که  این چنین در نیمه اول از حریف خود عقب افتاده بود. آمار سال های اخیر نشان می هد که یوونتوس چه حریف قدرتمندی در سری آ بوده است.

 

یووه در حالی پا به میدان می گذاشت که پائولو دیبالا را به دلیل مصدومیت طولانی مدت در اختیار نداشت و آندرا بارزالی نیز از به دلیل مصدومیت از ناحیه شانه غایب بود و جورجیو کیه لینی، کلودیو مارکیزیو و گونسالو ایگوایین نیز برای حضور در ترکیب اصلی در این دیدار آمادگی لازم را نداشته و بر روی نیمکت بازی را آغاز کردند.

 

در ادامه به ایگوایین بازی داده شد اما حضور او ثمری برای تیم نداشت. در نهایت این میرالم پیانیچ بود که در دقیقه 82 یک گل فوق العاده از روی ضربه آزاد به ثمر رساند. با این حال یووه در خلق موقعیت و ارائه بازی روان عاجز بود و شایسته ی شکست در این دیدار بود.

 

 

بازی با نتیجه ی 3‐1 به نفع جنوا به پایان رسید و این برد نوار چهار پیروزی قبلی بیانکونری در مقابل جنوا را پاره کرد. همچنین، در طول 18 بازی که بیانکونری در این فصل به میدان رفته بود تنها در چهار دیدار به برد دست نیافته بود: شکست در مقابل تیم های میلانی در سن سیرو و تساوی مقابل سویا و لیون در لیگ قهرمانان.

 

آن ها در شش بازی قبلی خود شکست نخورده بودند و آخرین شکست آن ها به بازی در سن سیرو و در مقابل میلان بازمی گشت. اما این حقیقت که  یووه در بسیاری از بازی ها به اندازه کافی خوب بازی نمی کرد انکارپذیر نیست. در واقع شاید به غیر از پیروزی های ماه سپتامبر در مقابل ساسولو، کالیاری و دیناموزاگرب یووه در بیش تر بازی ها در ارائه ی یک بازی موثر و تحسین برانگیز موفق نبوده است.

 

 

عقل سلیم در بسیاری از موارد می گوید که حتی بهترین تیم ها بدون ارائه یک بازی خوب برنده می شوند. این موضوع برای بسیاری از تیم هایی که جام قهرمانی را بالای سر می برند اثبات شده است. در طول پنج سال گذشته نیز برای یووه نیز این چنین بوده است و کیفیت بالای تیم حتی در بازی هایی که روی فرم خود نبوده اند نیز به آن ها کمک کرده است که با کسب سه امتیاز از دیدار خارج شوند.

 

تا به حال هر چه به دست آمده از ترکیب خوب یووه بوده ولی یووه متعاقباً نیاز دارد که انسجام و هارمونی یک قهرمان را پیدا کند. صورت کنونی بانوی پیر انسجام و استحکام لازم را ندارد و جنوای یوریچ بی تردید گوشمالی خوبی به آن ها بود. جنوا از دقیقه ابتدایی تا انتهای بازی سرتر از یوونتوس بازی کرد.

 

 

سرمربی 41 ساله جنوا پس از برد غرورآمیز شاگردانش در مصاحبه با اسکای اسپرت ایتالیا در مورد رویکردهای جنوا در این بازی صحبت کرد و شاگردانش را به خاطر ارائه یک بازی عالی مورد ستایش قرار داد:

 

ما برای کسب سه امتیاز این دیدار با عزم جدی وارد میدان شدیم و پرتلاش و بی رحم ظاهر شدیم. در حال کار کردن با جیوانی سیمئونه هستیم، او می تواند از جنبه های زیادی بهتر شود، تمرین دادن او خیلی لذت بخش است، چرا که او همواره پشتکار بالایی در تمرینات نشان می دهد و یک غریزه ذاتی گلزنی در محوطه جریمه حریف دارد. در این فصل امتیازاتی از دست دادیم که مایه تأسف است. امروز به نظر می رسید موانع از سر راه برداشته شده است، چرا که برای به ثمر رساندن سه گل باید تلاش بیش تری کنید. می خواهم برخلاف اینکه بگویم یوونتوس عملکرد ضعیفی در این دیدار داشت از نمایش شاگردانم تمجید کنم.

 

مسلماً جنوا به خاطر بازی خوبش باید تعریف و تمجید شود، اما هم نتیجه و هم عملکرد کلی از جانب یوونتوس شایسته ی تفکر جدی و انتقاد به آن هاست و ترمیم اساسی در این مورد نیاز است.

 

این دیدار همانند دیدارهای دیگر این فصل آغاز شد، اما خط دفاعی عالی یوونتوس اشتباهات توجیه ناپذیری مرتکب شد. استفان لیختشتاینر در دقایق زیادی از بازی در منطقه ی تحت پوشش خود به دام افتاده بود و این بازیکن سویسی با اجازه عبور بازیکنان حریف از خود نمایش وحشتناکی در این دیدار از خود به جای گذاشت.

 

لئوناردو بونوچی نیز در حالی که می توانست به سادگی توپ را رد کند تلاشی مضحکی برای پشت پا زدن انجام داد که در نهایت منجر به حمله جنوا و به ثمر رسیدن گل توسط بازیکن جنوا شد. حتی سیوهای منحصر به فرد بوفون نتوانست این اشتباه بونوچی را جبران کند.

 

مرکز میدان و خط هافبک در این فصل به ندرت به عنوان نقطه قوت برای بیانکونری بوده است، ترکیب های چرخشی ثابت آلگری و موج ثابت مصدومیت ها مشکلات دیگری را نیز به آن افزوده است. در این بازی پیانیچ، هرنانس و خدیرا حضور داشتند، اما اهمیتی نداشت که این بازیکنان نقش هایشان را پوشش دهند، چرا که کیفیتی در بازی آن ها وجود نداشت.

 

ماریو ماندژوکیچ نیز در خط حمله در فرم خوب خود ظاهر نشد و نبود پائولو دیبالا در این خط هنوز یک مشکل برای بانوی پیر است. با نبود خلاقیت دیبالا تیم به مانند یک چاقوی کند عمل می کند، اما بازی های ضعیف از جانب کوادرادو و ساندرو که به ندرت در این فصل پیش آمده است نیز مشکل بیانکونری در مقابل جنوا را تشدید کرد.

 

در واقع، به جز ساندرو و کوادرادو، بوفون و بونوچی تنها بازیکنانی بوده اند که در این فصل شایسته ی تحسین بوده اند و بسیاری از بازیکنان زیر حد متوسط خود عمل کرده اند و انتخاب تیم توسط آلگری نیز کمکی به مشکل نکرده است.

 

 

این معضل هر چه زودتر باید به پایان برسد. سرمربی و بازیکنان باید به باخت مقابل جنوا رجوع کنند و تشخیص دهند که مشکلات به مراتب بزرگ تر و خطرناک تری وجود دارند و تلاش کنند تا قبل از بازی های پیش رو تا جایی که امکان دارد این مشکلات را مرتفع و اشتباهات خود را اصلاح کنند.

 

مدافعین باید تمرکز و کار گروهی را در زمین پیاده کنند، تعادلی که نبود آن در میانه ی میدان شدیداً به چشم می خورد باید بازگردانده شود و در خط حمله باید انسجام و خلاقیت دوباره ظهور کند.

 

تنها با انجام این کار یووه می تواند امید داشته باشد که حریفانش را از صدر جدول دور نگه دارد و همزمان در اروپا که به ندرت برای آن اشتیاق نشان داده شده پیشرفت کند. باخت های مقابل میلان و اینتر باید مورد ارزیابی قرار بگیرند، حالا در مقطع کنونی واقعاً زنگ های هشدار برای تیم به صدا درآمده است و روحیه ی شکست ناپذیری تیم در حال از دست رفتن است.

 

زنگ خطر دو مرتبه برای آلگری و بازیکنانش به صدا درآمده است و آن ها باید از خواب غفلت بیدار شده و  اجازه ندهند که برای بار سوم این اتفاق بیفتد.

 

به قلم آدام دیگبای - بلیچر ریپورت


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
محمد پارسافر
محمد پارسافر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: